tirsdag 3. januar 2012

Kjole av sukkerspinn


Denne kjolen er faktisk et av mine aller første strikkede plagg. Legger ikke sjul på at jeg er stolt av den.  Det ligger nemelig mye svette, tårer og banning bak den! Nederste delen og opp til andre "hullmønsterbord" er det over 500 masker, noe som er mye mer masker enn det som egentlig var plass til på den rundpinnen jeg brukte.. Noe som resulterte til at jeg hadde klart å vri arbeidet x-antall ganger før sammenstrikking i første runde.. Men jeg nektet å starte fra scratch, så jeg sydde, klippet opp, surret opp virrvarret og sydde igjen... 


Nå er det jo faktisk snart 2 år siden den ble ferdig strikket, men den er fortsatt i hyppig bruk. Til min store lykke har den fått tittelen "yndlingskjolen" og er i følge lillefrøken den beste "snurrekjolen"!

Oppskrift:"Sukkerdryss kjole" Nr.1 i SandnesGarn Hefte 0904 
Garn: Mandarin Petit Rosa 4301 fra Sandnes Garn
Pinner: rundpinne nr.: 3 og heklenål nr.: 2 1/2
Størrelse: 4 år



2 kommentarer:

  1. Så nydelig kjole og så søt jente. Skjønner godt det er yndelingskjolen hennes. Hun kledde den kjempegodt. Du er flink=)

    SvarSlett