mandag 9. januar 2012

Storesøsterlue

Herlige lille jenta mi skal bli storesøster i april og gleder seg så hun nesten ikke klarer å vente. Jeg strikker og strikker til lillebror mens kommende storesøster spør entusiastisk hva jeg strikker til lillebror denne gangen... Da var det på tide å lage storesøsterlue! Eller Finlue som den orginalt er døpt av Dronning Maud.
Uansett navn, synes jeg den er helskjønn og har lyst til å lage mange fler av den. Den er fin, enkel og tar kort tid å strikke!

Oppskrift: Fant jeg på bloggen til Dronning Maud
Garn: Jeg brukte Eskimo fra Drops, men i oppskriften står det en blanding av alpacka ull og silke
Pinner: Nr. 5
Størrelse: Spørs nok litt hva slags garn man velger og hvor mange masker man legger opp. Min lue passer til både jenta mi og meg, men den i oppskriften er nok beregnet på en jente på 2-3 år.
Bildet har jeg lånt fra bloggen til Dronning Maud: http://dronningmaudsgate.blogspot.com/ 

5 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg :) Gleder meg til å følge den videre og se på alle dine kunstverk! :)

    SvarSlett
  2. Denne luen skal jeg jaggu meg prøve meg på, kanskje snuppa og jeg kan ha like :D

    Superfin blogg, Tina!!:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk!
    Ja, så gøy, Ingrid! Da må jeg få se når de er ferdige altså :D

    SvarSlett
  4. Så koselige strikkating du lager :D Liker at det er flere strikkeblogger der ute, så her får jeg følge godt med :)

    SvarSlett